Villkor

BESTÄLLNINGSPROCEDUR
Vid bekräftelse av en beställning upprättas ett bindande avtal mellan dig som kund och cante.se som butik (SkiCom Sweden AB, org.nr 556543-0427).
Att beställa via onlinebutiken är enkelt, följ dessa steg:
  • Klicka på "Köp" under respektive vara, välj storlek och antal.
  • Gå till kassan genom länken i menyn uppe till höger på sidan.
  • Slutför ditt köp genom att följa instruktionerna på den sidan.
  • Efter genomfört köp får du en bekräftelse via e-post till den adress som angavs vid betalningen.
  • Kontrollera att orderbekräftelsen är korrekt. Om det finns någon avvikelse, kontakta kundtjänst.
  • Spara orderbekräftelsen för referens när du kontaktar oss.
BETALNING
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kreditkortsbetalning och direktbetalning. Denna betalningslösning heter Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Cantes köpvillkor.
RABATTKODER
Rabattkoder kan inte kombineras med varandra eller med redan rabatterade (röda) priser. Om du stöter på problem med en kod, vänligen kontakta oss.

LEVERANS
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar från genomförd beställning. Vid eventuella försäljningar kan leveranstiden bli längre. Du kommer att meddelas om detta inträffar
RETURPOLICY
Som kund har du 30 dagars returrätt till ordinarie priser.

ÅTERRÄTT
Vid onlineköp finns 14 dagars ångerrätt, enligt distansavtalslagen. Detta gäller även reavaror. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du, eller en annan tredje part än transportören och som du har angett, tar varorna i fysisk besittning. Under den giltiga ångerfristen kan du ångra ditt köp utan att ange någon anledning.
Om du vill utnyttja din ångerrätt bör du skicka ett tydligt och tydligt meddelande till oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Du kan också utnyttja din ångerrätt genom att använda standardformuläret som finns på Konsumentverkets hemsida ( www.konsumentverket.se ) och skicka det till oss (t.ex. via post eller mejl).
För att säkerställa att du hinner utöva din ångerrätt räcker det med att skicka din ångerrätt innan ångerfristen löper ut.
Ångerrätten gäller inte för specialbeställda varor, såsom skidor med monterade bindningar eller pjäxor som har formats för att passa dina fötter. Vi är dock alltid tillmötesgående och försöker hitta bästa möjliga lösning för dig, så kontakta oss gärna om något inte känns som det ska.
Du är endast ansvarig för det minskade värdet av varorna till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

EFFEKT AV ATT UTÖVA ÅTERBETALNINGS- OCH RETURFRAKT
Du måste returnera varorna till oss utan onödigt dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar efter den dag du informerade oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen anses vara iakttagen om du skickar tillbaka varorna innan denna 14-dagarsperiod har löpt ut. Om du behöver returnera varan du köpt online står du för returfraktkostnaden. Vi krediterar dig så fort vi har tagit emot varorna. Returer till butiken är alltid gratis. Så här returnerar du varan:
  • Maila info@cante.se
  • Packa den oanvända varan
  • Om varan hämtats på ett postkontor, returnera den via ett postkontor. När du lämnar varan betalar du frakten till posten. Var noga med att ange rätt returadress.
  • När vi fått din retur krediterar vi dig för produkten via Klarna. Vi kommer att använda samma betalningsmetod för återbetalningen som du använde för den första transaktionen, om inte annat uttryckligen överenskommits. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.